August 22, 2010

Rindu masakan seseorang

Penah tak korang rindu pada masakan seseorang? Mestilah kan...rindu masakan emak, rindu masakan kakak, rindu masakan kawan serumah dulu. Tapi saya sekarang rindu masakan Mr. Suami lor... Yelah, sekarang ni kan saya meniaga kat kampung..kuala kangsor...haruslah berpisah sementara dgn Mr. Suami tersayang... huhuhu...
Teringat kat dia la ni..mkn apa la dia sesorang kat rumah tu..
 Sebenarnya tadi bangun sahur tiba2 teringat, memang tiap2 hari teringat kat dia pun...kalau di rumah sendiri di bulan posa ni, Mr. Suami memang wajib bangun sahur. Saya bangun jugak la kan sebab dia dah bangun nak makan. Dia siap masakkan tuuu... haa...sapa dapat tahan aroma masakan di dini hari sebegitu. Nak2 kalo masak sardin paprik dan ikan masin berlada... perghhh.... siap la sapa yg takde selera nk makan time sahur... boleh terangkattt selera ko.....
Tapi itulah kan...saya di sini, dia di sana. Memang dialah yg rajin bangun sahur utk memasak. Saya siapkan bahan2nya semua dalam fridge..memang dah tradisi pun.. bawang, cili mesin semua saya dah prepare.. dia tinggal nak masakkan aje. Bukan apa, senang skit kalo dia masak ikut selera dia. saya ni telan aje....lgpun kalo bersahur saya ni bukan jenis pemakan..lainlah kalo time bebuka..memang saya jenis pemakan, dia pulak idak.. Betullah, suami saya ni bukan jenis pemakan di waktu bebuka. kalo bebuka bg dia mknn yg dia suka aje, mcm laksa...haa..itu jelah yg dia telan. kalo tak pun dia mkn kuih muih je... Melainkan kalo dia bebuka di rumah mak saya. memang mcm wajib mkn katanya..sebab saya dan adik beradik memang jenis pemakan di waktu bebuka..hahahah...
tengok...kat famili sini memang meriah dgn makanan..tapi suamiku makan apa la ye...
Erm....nak balik plak rasanya. Takpe..sabar, sabar.... Tak lama lagi abah balik juge sini. Muahhh

2 comments:

Sellynna said...

saya rindukan masakan mak saya... dulu waktu dok dekat, asik komplen je nape mak masa simple sgt.. stakat sambal ikan bilis jek..

bile dah duk jauh.. huwaaa.. sambal ikan bilis tu laaa yg terasa2 kt tekak..

Ismahani said...

betul3....sedap tu sambal bilis... nak2 mkn time sahur..memang menyelerakan...

Related Posts with Thumbnails