August 16, 2010

hari kedua...

Hari ni dah hari kedua di kedai... Alhamdulillah jualan kuih memberangsangkan... Ntah macam mana saya dpt idea nk umpan budak2 kecik 4,5 thn yang tak posa tu..utk menerai biskut raya.. menjadi jugak idea ni sebab blh hentak2 kaki nak jugak2 biskut raya tu...makanya maknye pun kena lah beli..sebab anaknya kata .."sedap sangat la mak..." hehehe,,,

hari ni jugak mr suami temankan bersama buah hatinya yg tak blh nak berenggang langsung tu... ye...insyirah tu kalau abahnya ada...ngikut jelah bontot abahnya...suruh balik tido pun tak mo... tp mlm td abah dah balik ke rawang...esok keroje...tak dpt ambik cuti daaa,.... huhuhu...mujurlah syirah tak ngikut abahnya naik bus.. kesian abah naik bus...tp saya nk ke sana sini senang ada keta sendiri...

ini adalah gmbr kedai kami... dah try design utk banner tp belum puas hati lg...nnt la try buat lagi

deretan biskut dan kerepek yang dijual...biskut ada lg..tp kuar skit2 dlu sebab masih awal lg..
Almond Biscotti - dijamin cepat habis..kerana kesedapan dan kerangupannya..
Almond Biscotti ni memang rangup..diperbuat drpd badam. Elok sangat dimakan untuk kecerdasan otak sebab badam adalah kekacang terbaik utk otak. proses buatnya ntah laa..tp dijamin halal sebab saya dah pegi tgk sndr. lg pun semua biskut yg diambil di sana di buat oleh anak2 yatim Anak Kesayanganku di Bukit Beruntung... so kiranya..ni membeli dan menderma la juga.. baik tokey ni..saya panggil dia yati je.. tgh sarat pun nak bersalin.

Setakat ni terjual byk jugak la..siap ada yg suruh simpan lg...hehhe

kuih sepit ni pun insya Allah cepat habis
sebenarnya kuih sepit dan kerepek hasil packing daripada abang dan kak ipar saya sndr... diambil di Chemor, Perak...

lihatla cashier termuda tu...asyik la ngadap laptop kalo di kedai.. baju2 dibelakang tu baru skit je kuarkan..
Baju2 dan tudung2 kebanyakannya adalah stok2 lama... cuma saya adalah belli skit tudung2 baru utk dijual... customer suka tudung yg terkini..tapi sebenarnya tak terikut sgt gaya tudung skang ni.. bak kata akak jual tudung kat bazar tu, hampir seminggu sekali beraneka jenis tudung keluar kat pasaran...

tudung bergantungan...
tudung sulam ni pun ramai jugak yg menanya..tp sebabkan stok limited yg saya dapat, pelbagai kaler adalah terhad...
tudung sulam ni ramai yg dah pegang2, tgk2...ada yg reserved..tp saya kata disebabkan stok limited saya guna istilah first come first serve la kan...maleh nk reserved2 ni.. beli je la kan senang...nak reserved pun tak letak duit deposit...

pelbagai ragam yg saya dapat tgk...tp yg paling best adalah ragam kanak2 yg paksa maknya beli biskut tu.. hehehe..sampaikan saya turunkan harga biskut tu..kesian kat dia...takpe la...insya Allah rezeki masuk juga.

No comments:

Related Posts with Thumbnails