Showing posts with label jalan2. Show all posts
Showing posts with label jalan2. Show all posts

November 24, 2010

lagi cuti-cuti di melaka...



Gambar ni paklang dan alia tgh ajar syirah berjalan dlm pool..ingatkan tenggelam, rupanya dah tinggi dah kak yong ni. tapi entah mcm mana, terpeleok kakinya skit, terminum air skit dia..hehehe

November 23, 2010

cuti-cuti di melaka laaaagiiiii....

sukanya dapat pegi bercuti...nak cuti lagiiiii...... jom ibu-ibu bapak-bapak, kita bawak anak2, keluarga pegi bercuti beramai2...syiokkkkk sangat....ikut bajet yg kita mampu la. asalkan bercuti. spend time with family itu penting...
dah berenang, mestilah lapo mlm tu... mkn kat Medan Selera Ayer Keroh je.. tak larat nak jln jauh2, anak pun tido
Esoknya kami pegi Menara Taming Sari....
kita makan duluuuuuuu
Nayli naik beca dgn atuk dan syafik.. tak larat nak dukung..hehe..
Menara Taming Sari..simbolik kebanggaan Melaka... blh tgk view Melaka sebab ia berpusing-pusing...
Air terjun buatan... cantik, rasa nak dok bwh batu2 tu nak mandi sbb time tu sangat panas...
okey la...kalau ikutkan byk lg tmpt nak pegi. tapi time is limited, duit pun limited jugak... thanks to kakak and abg amir sbb mengajak kami sekeluarga join family vacation. bukan ajak je, belanja itu ini begitu begini..sgt best...lalalala...hepi terus.. hehe..

next trip kita pegi dok lama skit ye... takpun lain kali dtg Melaka lagi... harussss tu... nak pegi tempat bersejarah yang tak sempat2 nak pegi...pasni nak lepak kat pantai klebang or tanjung kling plak.. baru dapat aroma laut dan pantai.. best tu..
Syabas Melaka Maju!!!

Cuti-cuti di Melaka lagi...

Terharu saya tgk tempat saya belajar masa di Ayer keroh. Mana taknya, saya dulu belajar di rumah kedai sementara nak tunggu kampus induk siap. Walaupun duduk di rumah kedai, saya tetap berasa bangga sebab menjadi batch yg pertama utk UTEM. Alhamdulillah, saya tidak perlu menunggu lama utk mendapatkan kerja.

jom layan gambar je la... byk nak dikongsikan..
kampus utk student ICT. masih digunakan lg tmpt ini sebagai kampus industri.
masih ada lagi rupanya dia di sini.. tokey ken.isterinya tak ingt nama. tapi yg best dia tetap ingat saya dan kembar (orang sarawak)...hehehe
antara kelas2 kuliah kami semasa berada di sini.....

Bangunan asrama. dulu ada pagar hijau kat sekeliling bangunan tu..
next entry nak upload gmbr2 sepanjang berada di Melaka...

November 22, 2010

cuti-cuti di Melaka

Saya sgt gembira dpt dtg semula ke Melaka selepas hampir 4 thn tak pegi ke sini melainkan pegi Pengkalan Balak je thn lepas. Sangat teruja dgn pembangunan di Melaka, lebih2 lg di Ayer Keroh, tmpt belajar saya dulu. Ye, saya pernah belajar di UTEM atau nama dulunya KUTKM. saya adalah graduan pertama keluaran UTEM. Dulunya, Ayer Keroh hanya sekadar bandar kecil..baru nak membangun. tapi sekarang, sudah membangun dgn majunya. Syabas Melaka Maju..!!!!
MITC lambang kemajuan di Ayer Keroh.
Tempat kami tidur, lepak, mandi manda...


Rumah penginapan kami...best..3 bilik tidur cuma bilik air je 1..
sudah ada Dataran Pahlawan, tapi tak sempat round sgt sebab teruja nak naik Menara Taming Sari
Nak upload byk lg gmbr, tp cukup setakat ini.. nnt sambung lg..

cuti-cuti org kawin..

Baru2 ni pegi PD sebab nk follow pak sedara nikohkan anak terunanya di Melaka. why go PD? hehehe.. donno why..tp saje jln2 la konon2nya. ingt nak gi pantai tp sampai sana pun dah petang nak ke senja. memang tak ke mana la jawabnya.

Udah le pagi2 kena bergerak ke Tanjong Kling, Melaka. keta pak sedara n pengantin dah pegi dlu... erm, pandai-pandai kamilah cari jln sendiri. calling2 pun diorg pun blh sesat lagi. terlajak la, jauh lagi la.. yg kelakar tu, pak sedara kata nnt jumpe pantai kat belah kanan, tp nnt ada simpang mana tah, pantai tu jd belah kiri.... udah pening achik....adeh...jauh perjalanan, luas pemandangan.... rupanya kat melaka pun ada loji penapisan minyak.. hehehe..ingtkan kat Kerteh, Terengganu jer. tapi idak le besau benar tmptnya..

sesampai kat rumah pengantin, mcm biasa la, nunggu org nikoh pulak la. maleh citer panjang... tgk je la gmbr...
saya dan kak yong sudah kenyang...
pengantin dah lapo..hehehe..
pak sedara dan mak sedara.. aka mak bapak pengantin
sama cantik sama padan... sama doktor.. hehehe
abis je kenduri kitorg pegi melaka...tp kali ni pak sedara dan keluarga tak ikut serta.. hanya family kami shj... dua keta (myvi and cherry) penuh macam sardin...

June 20, 2010

sangat penat....

kesian ibu tgk anak2 ibu dua orang ni...berjalan2 sampai kepenatan...huhuhu... hari selasa sampai rabu dari kuala kangsar ke kota bharu ke besut ke pengkalan kubor ke rantau panjang ke kuala kangsar semula.... pastu hari sabtu sampai ahad dari kuala kangsar ke bagan datoh ke lumut dan back to kuala kangsar... ermmm dah la jalan mcm ular kena palu...ibu siap rasa loya luga...mcm org peknen pun ada...pening sampai tak lalu nk bukak mata dlm keta...sampai minta abah belikan asam halia untuk ilangkan pening dan loya tu... huhuhuu...
kepenatan terserlah....

niat di hati nak upload gmbr dlm belog...tp kelembapan brukben ni memang tak blh nk di sangkal lagi...terutama kalo hari ahad gini....ermmm...

tido lagi baikkkkkkk

December 6, 2009

Majlis Perkahwinan Pak Wan aka Pak Ude

Alhamdulillah...majlis hari ini berjalan dgn jayanya...dan syukur sekali lagi...Insyirah tak demam teruk time kenduri hari ini, berbanding semalam yang tak lalu nk bercakap pun.. semalam, wan selamat nikah dgn buah hati pengarang jantungnya, Elly di Manjung, Perak. tetapi yang tak bestnya, kak yong demam... dan tak lalu langsung nk bergerak...asyik berdukung ajer la.. mujur la opah ada, blh la tlg pegangkan si adik...tapi kesian plak opah sebab tak dpt tgk majlis berinai pakwan tu...

selepas nikah, ada makan2 skit..pastu kitorang terus back to rumah tumpangan yang disediakan oleh ayah pengantin pompuan tu...ada 2 buah rumah, alhamdulillah..semua ok. pastu mlm ada majlis berinai. tapi time tu badan insyirah panas giler, sampaikan susu pun tak nak minum langsung...mmg tak berdaya langsung...lemah longlai.. abah tak sampai lg time tu..huhuhu...kesian ibu tgk. risau lagi teruk tgh2 mlm, ibu ajak pak yop temankan ibu g klinik. tp opah plak kata biar opah yg pegi..blh pegang si nayli tu sama... lg pun pak yop kan jadi cameraman...sure nk kena ada...opah dgn atuk la g bawak ke klinik... dah la time tu ujan very the lebat.. sampai tak nmpk jln...orang plak ramai kat klinik... kak yong sampai tetido kat klinik tu... sume org kesian kat dia...sehinggakan ada orang yang bermurah hati membenarkan kak yong dan ibu masuk dlm klinik dlu...turn lmbt lagi...huhuhu..dia tgk kak yong dah tersengguk2 kot...

pas majlis berinai, esoknya iaitu hari ini sabtu 5-12-09 ada majlis resepsi di dewan balai polis manjung. (ayahnya keje polis). pakwan siap naik buggy car lg..cantik, tp tak dpt tgk dia berarak sebab rombongan kitorg dah berada dlm dewan time tu.. sampai kat dewan baru nmpak pak wan dan aunti elli...cantik, sama putih, sama cantik...hihihi....aci ke puji adik sndr...bior la yer..sape lg nk puji kan... hahaha ... pakwan, tak de bg pape ke dah puji nih...

abis majlis resepsi, terus je ke teluk batik. maklong dah booking apartment 3 bilik utk stay semalam lg sebelum sumenya balik ke rumah masing2.. so, now...ada di sini untuk menghabiskan sisa2 cuti...di samping kononnya nk buat asaimen yg nk kena antar this monday....yakni lusa...huhuhu....kena siapkan lagi 1 page..insya Allah blh siap mlm ni..esok just nak edit...wat qc apa yg patut...

k la..sume dah tido..penat plak..nk tido gak la...esok pagi nk wat bbq lg kat pantai... pastu nnt kena berpisah semula dgn anak2. Khamis/Jumaat mgu dpn baru blk plak...utk resepsi di kuale plak.. oh ya..gmbr2 blom sedia diedit...tak leh nk upload....

September 15, 2009

Mood raya

Tak lama lagi dah nk raya kan. dalam sibuk nak raya, ibu kat sini sibuk2 siapkan asaimen...supaya balik dr cuti raya nnt tak la kelam kabut byk keje nk dibuat. Tak sabar nk balik kampung, sambut raya dgn keluarga, anak2 ibu yang comel...tahun ni beraya bersama ahli baru...alhamdulillah..

Hurm..kalo dah nk raya tu, nk amik mood utk buat asaimen tu sokmo kejap ada kejap takde..sambil2 dgr lagu raya...lagi semangat nk balik tu ada. bila semangat nk balik tu ada, semangat nk siapkan keje pun ada. tapi tgh2 semangat buat asaimen, tiba2 je blh down...tingat kat anak2 ibu plak. Alhamdulillah, walaupun ibu belum dpt elaun, tp ibu dh pun belikan baju raya utk anak2 ibu. Abah kan ada...dh mmg tanggungjawab dia pun. cuma ibu kesian kat abah je la..sebab ibu tak dpt nk bantu abah..

citer pasal beli baju anak2 ni..ibu tingat satu eksiden insiden. masa tu dekat the mall, ibu ngn abah dlm KFC nak beli mknn utk bukak posa. tgh dok beratur tu, ada la sorang girl ni lalu...sambil dok pandang ibu dgn pandangan yang semacam...dlm hati ibu..apehal plak pandang aku mcm gitu...kenal ke? sape plak tu..pastu siap tanya abah la..apa yg tak kena dgn muka ibu ni..kot ada somethin wrong yg menakutkan ke kat muka ibu kot la ada dakwat itam tercalit kat muka...almaklum la, masa tu kuar ngn abah..mekap bagai la sikit....

tak lama pastu, ada lagi sorang girl ni plak dok cuit ibu dr belakang..eh opocot mak.. lama juga ibu tenung dia, dia siap sengih dah kat ibu..."haa..tak ingat dah yer..!" katanya...
lama gak ibu pikir...sampai abah tegur ibu.."hei..kawan sendiri pun tak ingat..meksu la..."
"la...su ropanye...awat lain skit..." dlm hati ibu..nampak berseri dn bulat skit muka su ni..tu yg kurang kenal skit..oh...girl yg pandang ibu semacam tu adik mek su la td...hahahha...
persoalannya...kenapa ibu ni cepat lupa pd wajah seseorang...biarpun baru setahun je tak jumpa..kalao kawan yg dh 10 thn tak jumpe tu, maunya dia ingat ibu ni sombong orangnya kalo berselisih sbb tak kenal....hihihihi

ok la..itu je nk citer pasal jmpe meksu..mmg lain dh skit. dia dah bukak gerai baju kat dlm the mall tu..tp ibu dgn abah tak sempat nk shopping kat tmpt dia sbb nk g sogo cepat2.. almaklumlah, shopping mlm2 masanya terhad skit..

sampai kat sogo..nauzubillah...ramainya umat..ibu dgn abah terus naik tingkat 4 ke 5 utk kids n baby pnya..haa..kat situ bermulalah penyakit rambang mata ibu dan abah.. punya la payahnya nk cari yg sepasang.. si kak yong 2 thn, si adik nk beli yg baju 6 bln..kalo ada mcm kecik plak dgn kak yong..nnt kesian kak yong sekejap je pakai.. last2 beli yg si adik 1Y..si kak yong 3 Y. cantikkk sgt baju tu..hahaha..pilihan pandangn pertama, walaupun byk pilihan yg ada tp tak sesuai plak..takde saiz la...hehehe...kalo dh berkenan yg tu, yg tu jugak... abah kata.

pastu abis shopping baju anak2, shopping baju abah plak..rembat la abah 2 helai kemeja..ok la kaler pun mcm kaler baju anak....pastu terus ke tingkat bawah..ibu plak dok rembat kasut plak.hehehe..abah soh beli handbag, tp tak sempat nk pilih dah..takkan dlm masa stgh jam je nk memilih...dh suntuk sgt..org ramai lg tak balik..mcm lmbt je tutup sogo ni..hahaha..tp dh penat berjalan..tak kuasa nk melayan nafsu ibu ni...ceh...boleh ka... takpa..nnt sambung shopping kat ipoh plak yer.. baju ibu blom ada lg ni..handbag lagi.. pastu barang rumah pun kena tukar gak..langsir..bla bla..bla...

January 12, 2009

gambar mandi manda lagi

main tampar air kat abah yer...bestnya dia berendam...
sonok nampak insyirah main air tu ...isk...ibu ada..tp dr kejauhan je laa...
gegegege...sejuk nih.. hehehe..menggeletar seluruh badan budak ni
masin la air ni ibu...yearrrkkkkk...hehehe....kelakor tgk dia terminum air laut..sib baik tak de pape..
auwww...sejuk la....hehehe..seksi la anak ibu ni...

Gambar mandi manda

abah bwk Insyirah jln2 kat pantai... excited betul si tecik tu dpt jln kat air...
nak g lagi la abah....nk mandi tp dh ptg sgt....masa ni baru smpi pun.. tak salin bikini lg
gmbar ni manja sgt rasanya....bestkan....muahhhh cyg insyirah
keesokan pagi nak ikut abah g laut....yeah yeahhhh....let's go ibu........
jom laa...babai...nk g laut...nak gi pantai....

Gambar2 holiday

Sesampai di Jetty area..ibu dah terduduk...si kecik ni aktif lagi ke sana ke sini... tak kose ibu nak kejor..mujur la jenis tak jln sesuka ati kann...
aichhhh...comey ke wat lagu tu bucuk ibu ni... sambil2 tunggu abah parked keta
Dlm "looooliiiii" Insyirah...hehehe..salah la...feri laaaaa.
Baru jejak kaki kat pantai Teluk Nipah, Pangkor... takut nk jejak kaki kat pasir tu..
Nak tgu abah baru leh g pantai yer....nyaman dok sini....angin sedap...

Holiday @ Pangkor

Khamis 8-1-09 it's my birthday....hepi birthday to me....hepi birthday to me...hepi birthday to me.. hopefully this year give more happiness for me. with my new baby coming soon....and hopefully pintu rezeki sentiasa terbuka for us... aminnnn.....

Abah awal2 thn dah plan amik cuti 8 and 9 jan konon nak selebret birthday ibu... Alhamdulillah.. walaupun serba sederhana, tp ibu syukur sangat2 sebab masih disambut bersama insan2 tersayang. Sebenarnya tak plan ke mana sgt.. tapi tiba2 abah plan nak pegi Pulau Pangkor. stay one night kat sana.. Kalo dlu time ibu kecik2 penah la pegi Pangkor, tp tak penah plak tido kat sana sbb mesti balik hari gak... Apa la yg ada sgt kat sana kan... Tapi sebab abah nk bercuti2...ikutkan je lah.. Lg pun penat drive dr KL, ibu pun penat travel dr Kemaman...ops...ibu dr Kemaman by bus, at 12.30 am from Kemaman and arrived around 4.45 am atKL ... abah siap tunggu kat Putra KL. On my journey dlm bus, mmg ibu tak blh tido langsung... Ya Allah...sakitnya pinggang ni hanya Tuhan yg tahu.. lenguh tau...so, len kali kalo pregnant jgn la gatai2 nak naik bus...(konon tak nak susahkan abah amik ibu jauh2 ni...hehe)

Sesampai kat Lumut, kitorg pegi tmpt wajib utk mkn... hehehe...mkn laksa, mee rebus, mee kari, cendol....dappp sgt...kat gerai bawah pokok je.... setiap kali pegi Lumut kalo tak singgah kat situ sure tak best...mesti nk pekena gak laksa and mee rebus wantak...wah...nama komersial tu.. Gerai tu sepupu mak yg punye.. tp mmg ramai yg dtg mkn...

Abis2 mkn, kitorg terus cari masjid then bila dh selesai melaksanakan hajat, baru begerak ke jeti Lumut. Atuk terus beli tiket feri, abah plak parked keta kt tmpt yg disediakan. Insyirah biasa la... berjalan ke sana sini... ibu duduk...lemah longlai...tak larat nk jalan dah. tp tetap gagahkan jugak..
Bila dah naik feri, Insyirah terdiam..pelik sebab nak g mana nih...naik apa ke menda nya nih... diam je dia...bila dh masuk feri, dh mula bgerak, ibu tnya, naik apa ni....dia kata loooliiiii.... hehehe dia ingat naik lori sebab bunyi mengaum kot.... pastu bising... ckp loooooliiiiii tak abis2..sampai ke Pangkor dlm masa 30-40 min jer.

Sampai kat Pangkor, rupanya tak leh nk masuk pan Pacific sebab kena booking kat Jeti Lumut tu dlu...oooo...ingatkan blh belasah je pegi...hehehehe... tp kat Jeti td, kaunter Pan Pacific tu tutup...then mmg jimat duit abahlah yer.... hehehe.. naik van aka teksi kat situ....terus g kat chalet kawan opah...leh dpt diskaun...

Oh ya...kalo naik van tu...jgn pegi kat tmpt yg dia suggestkan sbb...
1. tmpt (chalet) tu agak hampeh...tak best pun
2. dia akan mintak komisyen kat owner chalet tu then owner chalet tu akan upkan harga utk kita plak....

so... lebih baik g je kat situ, cari mana yg best. Kebetulan plak kwn opah mmg bukak chalet kat situ, so kitorg blh la dpt diskaun lg...best2!! amik 2 bilik... okey2 la bilik ni..lagipun dekat dgn pantai gak, kedai pun dekat...

bermalam kat sana semalaman....pastu esoknya balik....(kes mls nk tulis pjg2...huhu)

tulis time nk g keje nih....

December 14, 2008

Tired but i'm happy with my family

Oooohhh...so tired around two days. back to Besut on Thursday evening.. but dropped by @ Mesra Mall just for bought Big Apple Doughnuts and game for si kecik.. then the next day, really tired to do anything, just lepaking at home... masak pun kak ipar yg buat sume... arghhh.. slept all day..
Saturday afternoon went back to Kemaman.... then dropped by @ Masjid Kristal for semayang Asar. relaxing a little bit...hehehe...very excited to insyirah and us...
Baru bangun je si kecik ni...mamai lagi la tuh....ala...menung jauh nampak anak dara ku ini.... tingat sapa tuhBaru tersedar dari mamai....jommmm... jalan2. katanya...yearghhh....i'm happy with my ibu and abah here...pehal plak si abah ni terkangkang sebegini rupa...isk...kekonon wat lawak la tu.....okey la...ibu gelak laaa...suka lak ibu tgk gmbr ni...hehehe...hahaha...
with my ibu gediks saya...hui hui hui....anak dan ibu yg sama2 gediks...tp kontrol lg tau...kira tak terlampau gediks lagi...nnt abah marah wooooo....amacam posing saya ni...ala2 model tak? okey la kan...kecik2 blh la seksi...dh besar nnt tak leh pakai gini dah...

December 11, 2008

Bersama famili di kemaman

abah masih bercuti raya seminggu..tp temankan ibu dan insyirah di Kemaman. syoknya ada abah di sini. Ibu pun blh selalu kuar mkn dgn abah time lunch. tp ni sume sementara je lah. petang smlm bawak insyirah main kat playground..biasalah insyirah nmpk je taman, excited la dia.. bukan tau takut. sume nk naik...dia cuma takut kat pokok je....tah apa kenanya tak tau la ibu...keterujaan insyirah sebaik sj sampai kat playground bakau tinggi, Kemaman.
Ni sapa yg excited sebenarnya ni...abah ke insyirah ni....almaklum la...zaman abah dlu, mana ada mcm ni...jenis yg hentak2 montot tu ada la....tinggi plak tu...tak sah kalo main tak nganga mulut....isk...tutup skit la mulut tu cyg ibu....
ni lagi satu yg dia suka...siap nk naik sndr plak tu...dr bwh.... tak padan dgn pompuannya....

November 30, 2008

Jalan2 Bercuti

Tak tau nak letak title apa, tp yg pasti hari jumaat mlm g SOGO beli comferter...kebetulan plak ada sale comferter kat sana.. pas rembat 1, bawak insyirah gi jalan2 tgk lampu kat dataran merdeka. tp lampu bangunan je la yg banyaknya. lagipun abah pun silap parking keta.. kalo kat sebelah padang tu, blh la insyirah berlari2 kat situ. ni kat seberang jalan je.. layan gambar je la...dgn aksi manja + ngada2 insyirah ni di khalayak ramai....

Berlari ke sana ke sini... sukanya dia...

Berlari kerianganggg... (dok kemamang kena blaja bhs sana...)

Agak2 comey tak saya dlm pelukan abah gini...hehehe

Tersengih sambil dok tunjuk pusat...pe kena la anak dara ku ini.. eh..ibu nampak bam bam la...

sefamili...abah renung mane plak tuh....tgk keta drift la tuh..

Related Posts with Thumbnails