January 10, 2012

Kakyong bersuara.. Ibu hari ni kakyong tak nak main laptop la...kakyong ada keje sekolah..<br> <br/> Ibu pun ckp ok..nanti ibu blh buat keje ibu yer..<br> <br/> Tak lama kemudian kakyong ckp... Hurmmmm....penat la ibu....kakyong rasa nak tidor kejaaaaapppppp je yee......<br> <br/> Dan...dia pun meringkuk tidurnya kat sofa.


Published with Blogger-droid v2.0.2

January 4, 2012

penat balik sekolah

Kesian betul anak2 ibu... Selepas sebulan lebih bercuti, kena pegi sekolah balik. Seperti biasa yg paling liat nak bangun adalah nayli. Dh angkat basuhkan muka blh lagi dia sambung tido. Kakyong dh siap mandi. Dan kakyong lebih bersemangat nak pegi tadika.  Gambar atas tu bukan sebelum ke tadika tapi selepas balik tadika td. Letihnya diorang

Tapi tadi ibu tak leh nak g antar diorang masuk tadika baru sebab ibu pun kena pegi sekolah. Tahun depan insya  Allah ibu nak cuti dan antar anak pegi sekolah.

Tadi abahnya je yg siap dan hantarkan.  Abahnya kata adik rileks je masuk tp kakyong start nangis bila dia tgk ada budak dh mengamuk nak ikut maknya blk.

Dia pun sama nangis nak ikut abah balik.  Sabar je la.. Ruginya ibu takde time tu ye... Tapi cikgunya kata kena biar kan...nanti diorang akan pujuk. Cikgu kata bila abah balik kakyong elok je diam tapi ada masalah lain pulak. Adik pulak tak mo berenggang dgn kakyong.  Asyik nak ikut je kakyong. Duk lam kelas 5 tahun jugaklah. Sampai la makan dan tidor. Kakyong nak belajar pun adik kat sebelah. Hehehe..agaknya sebab semalam ibu dah pesan jaga adik kat sekolah. 

Takpelah utk sementara ni blh la.. Tapi bila tanya kakyong dia mcm tak mo je sekolah esok. Canne nak buat....


Published with Blogger-droid v2.0.2

January 3, 2012

persiapan anak ke sekolah pertamanya

Sepatutnya esok kakyong mula bersekolah tadika. Tapi disebabkan kakyong dan adik tak lihat sepenuhnya tak jadilah antar esok. Daftarkan saje la..daftar sekali dgn day care..utk dua beradik tu cecah 1k jugak..

Rezeki naik gaji ni kan utk anak2... Sewajarnya anak dpt yg terbaik dan setakat termampu. Nak antar kakyong kat sekolah yg bernama tu jauh dr sini. Ibu pun mmg tak dpt nak antar jauh2.  Abah pulak keje syif. .Lg susah nak antar kakyong nanti. Tunggulah kita dh pindah rumah nnt baru ingat nak masukkan kakyong dan adik kat tadika terbaikkkk tu...insyallah thn dpn...

Masing-masing excited nak ke sekolah. Mujurlah abah cuti esok. Blh abah uruskan. Tapi ibu tak dpt nk tgk anak pegi sekolah buat pertama kalinya. Harap2 diorang ok....


Published with Blogger-droid v2.0.2

January 2, 2012

supermak hari ni

Hari ni betul2 jadi supermak. Dari pagi sebaik saje bertolak dari pekan, pahang abah mula rasa tak sihat. Hah...apa lagi kenalah drive keta. Mujurlah masa tu dh tak ujan. Tapi sampai kat lanchang je pastu tukar drebar pulak. Anak2 dah mula demam dari kelmarin lg. Ubat dah ada tapi masih tak kebah lagi.

Sampai kat rumah abah dah tidor merehatkan diri.dia keje mlm.Kenalah ibu layan dua org puteri.  Si kakyong udah mkn ubat tidor dgn abah.adik plak takmo tidor main jelah kejenya.

Tetiba badan kakyong panas sgt...abah dah nak pegi keje.ibu pun ckp takpe blh bwk sendiri... Bukan susahnya diorang blh jln.

Hah...tapi bila sampai klinik dua-duanya nak dukung...adik siap mengamuk lg pastu merajuk taknak jln..dok kat lantai..mujur tak berguling je. Kakyong pulak nak memerap kat ibu je..adoi..kejap kat adik kejap pujuk kakyong kat klinik pun ramai jugak org tak sihat.masuk bilik doktor pun adik blh mengamuk nak cokelat sbb dh biasa dpt drpd doktor.tp hari ni cokelat takde..dh abis.ramai budak tak sihat kata doktor. Mengamuk lg adik tak mo keluar dari situ. Kat situ la ibu jadi hulk hogan...dukung sorang lembik lesu sorang lagi aktif mengamuk..

Blk dr klinik pulak kakyong nak bubur nasi sebab nampak pasar malam. Ibu terpaksa tinggalkan dua org tu lg sbb mcm tak mampu nak jd hulk hogan dua kali...beli yg satu tu je pastu cepat2 jalan blk terus....

Balik rumah...sebaik adik mkn pujuk..dia blh jln. Dukung kakyong je..pas bagi diorang mkn bubur nasi mkn ubat pun udah...masa utk tidor. Jgn la diorang muntah lg hari ni...ibu pun flat nak tidor awal...esok nak uruskan tadika kakyong pulak...


Published with Blogger-droid v2.0.2
Related Posts with Thumbnails