kejap baik, kejap gaduh...tapi kat sini ramai org, kalau nangis panggil opah....atau pun atuk.. atau pun moyang..
Seorang anak, isteri, ibu kepada dua orang cahaya mata, guru dan seorang muslimah yang ingin memperbaiki kehidupannya kepada kebaikan
Showing posts with label My Family. Show all posts
Showing posts with label My Family. Show all posts
March 19, 2011
percutian bakal berakhir...
saya memang duduk di kampung time cuti2 sekolah gini. esok baru nak berangkat balik.. rasa2nya puas dah kot opah, atuk, paklang dan moyang dgn adik dan kak yong. kalau tak puas...sila datang ke rumah yer..hehehe... ade plak suruh pak mak yg dtg ye..patut kita yg anak le balik kan... insya Allah kalau takde aral, kami blk tp rasanya bukan minggu dpn le. rumah nak kena servis sebab seminggu dah ditinggalkan kat abah.... berkemas tu dah tentu tapi berhabuk la kot....
lain kali kita bercuti lagi di sini yer......
Labels:
cuti,
My Baby Girl...,
My Family
January 31, 2011
dah lama tak update..huhu
punya berkurun lama....ku rasakan..... blog ku ini tiada berupdate....huhuhu.. realiti kerja seorang guru.. bukan hanya mengajar, tetapi hal2 berkaitan peribadi pelajar, sukan, dan sebagainya kena ambil tahu juga. budak tak datang 3 hari kena hantar surat amaran pertama... belum kira pendaftaran koku, sukan, kuitp duit sukan, adjust makan minum utk hari sukan...yea...semua tu kerja cikgu...
akhirnya saya pun merasalah semuanya itu. patutlah ramai cikgu2 yg balik pukul 3,4 ptg.. gara2 tak mau buat kerja di rumah. tu belum kira yg sampai ke petang. ada jugak yang dari pukul 7 sampai pukul 6 ptg. mengajar dah 6 masa. masa rehat tulah nak menanda buku, nak buat persediaan mengajar, nak buat dokumentasi program, nak settlekan pasal sukan... hurm..ini bukanlah saya nk mengeluh. dh namanya blog persendirian. blh la saya luahkan kat sini dan sekali gus menerangkan kenapa blog saya dah tak ber update utk sekian lama. masa ni pun fesbuk ke, blog ke, sekadar lalu je laaa... email dah bertong2 byknye..nk buang pun tak cukup masa.
hurmm..aktiviti banyak nak diceritakan..tp kelapangan masa sgt terbatas..
layan gambar je laa...
hepi beno tgk gmbr diorg ni....rasa best kalo kita blh jd gumbira seperti mereka ni kan...
gmbr ni ambil dr fesbuk yop. masa ni nayli aka adik ngantok teramat.. yop kata dia mimpi naik belon...
hehehe
akhirnya saya pun merasalah semuanya itu. patutlah ramai cikgu2 yg balik pukul 3,4 ptg.. gara2 tak mau buat kerja di rumah. tu belum kira yg sampai ke petang. ada jugak yang dari pukul 7 sampai pukul 6 ptg. mengajar dah 6 masa. masa rehat tulah nak menanda buku, nak buat persediaan mengajar, nak buat dokumentasi program, nak settlekan pasal sukan... hurm..ini bukanlah saya nk mengeluh. dh namanya blog persendirian. blh la saya luahkan kat sini dan sekali gus menerangkan kenapa blog saya dah tak ber update utk sekian lama. masa ni pun fesbuk ke, blog ke, sekadar lalu je laaa... email dah bertong2 byknye..nk buang pun tak cukup masa.
hurmm..aktiviti banyak nak diceritakan..tp kelapangan masa sgt terbatas..
layan gambar je laa...
hepi beno tgk gmbr diorg ni....rasa best kalo kita blh jd gumbira seperti mereka ni kan...
gmbr ni ambil dr fesbuk yop. masa ni nayli aka adik ngantok teramat.. yop kata dia mimpi naik belon...
hehehe
hurm...nampaknya mmg setakat ini sahajalah gambar yg sempat ditayangkan....
bilalah dapat ku update blog ni lg yer...
November 25, 2010
lakonan semata-mata
kepoyoan seorang bapak sedara sgt terserlah... hehehehe
hahahhahaaa... aksi di atas adalah spontan lakonan yop aka pak lang... masa ni ibu kepada anak yg tgh tido tgh sedap melantak....hahahaahaaaaa
| mintak sedekah bang.. |
| singgit jer.... |
| wallaa...duit merah, duit hijau..gumbira sekali.... |
Labels:
My Family,
Saja utk suke2
October 20, 2010
September 16, 2010
cite raya 2010
hah...baru ni rasa nak update blog. mcm dah kemalasan melanda sejak2 raya ni... tapi tetap nak cerita jugak sebab ada cerita gembira sebelum beraya..hehehhe
di mlm raya semasa berada di Besut, saya dpt satu sms mengatakan dah blh cek posting. udah mak aihhh... gelabah tak hingat ... nak online..nak online... nak internet.... tp kat kg tu takde line 3G.. uwaaa.. tensi!! cuba bukak jugak tp no connection jugak.. nak tak nak suruh yop tlg cekkan tp dia plak tak tau nak cek kat mana. Nak tak nak suruh la kawan saya si hana tu yg tlg cekkan.
Alhamdulillah...saya dpt posting di Selangor, ada taklimat 27hb ni dkt Shah Alam. sekolah kat mana tak tau lg. ok la dpt negeri selangor. tak de la nak pikir jauh ke mana tercampak. tp risau gak buatnya jauh tercampak ke ujung selangor. dah la saya dok kat Hulu Selangor dah ni... tp tawakal je la...insya Allah saya yakin dpt area berdekatan rumah jugak. yg penting raya dgn hepiiiii....!!!!
ermm..tu pasal posting. pasal raya tak masuk lagi. thn ni beraya di Besut selama 4 hr...lama tu. sebab dah sebulan dok kat kuala kangsar, bagi can anak2 dok kat kg besut lama2 skit. seronok la si insyirah tu sbb dpt layanan bak puteri raja. sepupu sepapat layan dia, buai kan dia, bawak g mandi sungai, bawak g beraya, sampai dia tak mo blk beruntung dah.... cuma si adik je yg buat perangai. asyik nak memerapppp je dgn ibunya.. nak ke tandas pun mengekor......
puas dok beraya di sana yang semuanya hepi2 belaka...cuma terasa hambar sebab takde snap2 gmbr. huhuhuh....ye...kamera saya rosak sudah. adoi...bila nak repair kena rm3,4 ratus....gulpppp...tunggu pas raya je aaaaaa.. tak de la gmbr raya thn ni. ada pun kamera tumpang2 je la dgn kamera abg.
raya ke 5 balik kuala kangsar... tp pagi raya ke 6 tu ujan manjangg.. dok memerap kat rumah je la. ada baby baru lagi...hehehe..bising rumah opah yg ada 8 org cucu besar seorang baby mengalahkan rumah ada 20 orang cucu..... semua melontar suara yg lantang, garau, gemersik...emmmm...biorlah opahnya kata. hari ni je nak riuh pun..hari2 lain sunyi sepi je...
hari ni dah hari raya ke7...dah nak berangkat balik ke bkt beruntung. dpt plak sms dr bekas pelajar TBR nak mai beraya kat rumah hari sabtu ni. wahhh.. fes time ok anak murid cikgu nak dtg. nak layan bg makan kuih raya yg byk ni.. pastu ingt nak wat soto je. mudah skit..hehehe..
ok la..itu je..cerita raya 2010.. thn dpn saya akan pastikan ada kamera baru yg besar gedabak idaman ku itu... insya Allah...
di mlm raya semasa berada di Besut, saya dpt satu sms mengatakan dah blh cek posting. udah mak aihhh... gelabah tak hingat ... nak online..nak online... nak internet.... tp kat kg tu takde line 3G.. uwaaa.. tensi!! cuba bukak jugak tp no connection jugak.. nak tak nak suruh yop tlg cekkan tp dia plak tak tau nak cek kat mana. Nak tak nak suruh la kawan saya si hana tu yg tlg cekkan.
Alhamdulillah...saya dpt posting di Selangor, ada taklimat 27hb ni dkt Shah Alam. sekolah kat mana tak tau lg. ok la dpt negeri selangor. tak de la nak pikir jauh ke mana tercampak. tp risau gak buatnya jauh tercampak ke ujung selangor. dah la saya dok kat Hulu Selangor dah ni... tp tawakal je la...insya Allah saya yakin dpt area berdekatan rumah jugak. yg penting raya dgn hepiiiii....!!!!
ermm..tu pasal posting. pasal raya tak masuk lagi. thn ni beraya di Besut selama 4 hr...lama tu. sebab dah sebulan dok kat kuala kangsar, bagi can anak2 dok kat kg besut lama2 skit. seronok la si insyirah tu sbb dpt layanan bak puteri raja. sepupu sepapat layan dia, buai kan dia, bawak g mandi sungai, bawak g beraya, sampai dia tak mo blk beruntung dah.... cuma si adik je yg buat perangai. asyik nak memerapppp je dgn ibunya.. nak ke tandas pun mengekor......
puas dok beraya di sana yang semuanya hepi2 belaka...cuma terasa hambar sebab takde snap2 gmbr. huhuhuh....ye...kamera saya rosak sudah. adoi...bila nak repair kena rm3,4 ratus....gulpppp...tunggu pas raya je aaaaaa.. tak de la gmbr raya thn ni. ada pun kamera tumpang2 je la dgn kamera abg.
raya ke 5 balik kuala kangsar... tp pagi raya ke 6 tu ujan manjangg.. dok memerap kat rumah je la. ada baby baru lagi...hehehe..bising rumah opah yg ada 8 org cucu besar seorang baby mengalahkan rumah ada 20 orang cucu..... semua melontar suara yg lantang, garau, gemersik...emmmm...biorlah opahnya kata. hari ni je nak riuh pun..hari2 lain sunyi sepi je...
hari ni dah hari raya ke7...dah nak berangkat balik ke bkt beruntung. dpt plak sms dr bekas pelajar TBR nak mai beraya kat rumah hari sabtu ni. wahhh.. fes time ok anak murid cikgu nak dtg. nak layan bg makan kuih raya yg byk ni.. pastu ingt nak wat soto je. mudah skit..hehehe..
ok la..itu je..cerita raya 2010.. thn dpn saya akan pastikan ada kamera baru yg besar gedabak idaman ku itu... insya Allah...
September 4, 2010
nak antar mesej kat kawan
Citer ni dah basi sebenarnya. tapi saya nak postkan jugak sebab sekarang ni kak yong asyik nak main henpon saya je. katanya nak antar mesej kat kawan... hehehe. tapi yg buat saya nak tergelak ni sebab perbualan kak yong dgn abahnya..
kak yong: abah, yah nak henpon jap...jap je..
abah: nak buat apa?
kak yong: yah nak antar mesej kat kawan jer.
abah: sapa kawan yah tu?
kak yong: ikah nayli ... (nama adiknya)
abah: tu kan nama adik...
kak yong: adik tu kawan yah laaa....(saya dah gelak2 dah time ni)
abahnya pun bagi la henpon tu kat dia...
abah: jgn byk2 sgt tau..nanti abis melambung bil abah
kak yong: ok....kejap je pun...sambil tekan2 kat henpon tu
pastu terus g kat adik sambil ambik henpon saya plak bagi kat adiknya.
kak yong: nah...dik, ada mesej la..
adik pun...letak henpon kat telinga...haaaa hooooo....sambil merayau-rayau ke depan ke belakang.
aduhh..nak gelak pecah perut kami tgk gelagat anak2 nih... hehehe....
kak yong: abah, yah nak henpon jap...jap je..
abah: nak buat apa?
kak yong: yah nak antar mesej kat kawan jer.
abah: sapa kawan yah tu?
kak yong: ikah nayli ... (nama adiknya)
abah: tu kan nama adik...
kak yong: adik tu kawan yah laaa....(saya dah gelak2 dah time ni)
abahnya pun bagi la henpon tu kat dia...
abah: jgn byk2 sgt tau..nanti abis melambung bil abah
kak yong: ok....kejap je pun...sambil tekan2 kat henpon tu
pastu terus g kat adik sambil ambik henpon saya plak bagi kat adiknya.
kak yong: nah...dik, ada mesej la..
adik pun...letak henpon kat telinga...haaaa hooooo....sambil merayau-rayau ke depan ke belakang.
aduhh..nak gelak pecah perut kami tgk gelagat anak2 nih... hehehe....
| dua org ni kalo bab sengih, gelak memang dah mcm 10 org kat rumah |
Labels:
My Baby Girl...,
My Family
August 22, 2010
Rindu masakan seseorang
Penah tak korang rindu pada masakan seseorang? Mestilah kan...rindu masakan emak, rindu masakan kakak, rindu masakan kawan serumah dulu. Tapi saya sekarang rindu masakan Mr. Suami lor... Yelah, sekarang ni kan saya meniaga kat kampung..kuala kangsor...haruslah berpisah sementara dgn Mr. Suami tersayang... huhuhu...
Sebenarnya tadi bangun sahur tiba2 teringat, memang tiap2 hari teringat kat dia pun...kalau di rumah sendiri di bulan posa ni, Mr. Suami memang wajib bangun sahur. Saya bangun jugak la kan sebab dia dah bangun nak makan. Dia siap masakkan tuuu... haa...sapa dapat tahan aroma masakan di dini hari sebegitu. Nak2 kalo masak sardin paprik dan ikan masin berlada... perghhh.... siap la sapa yg takde selera nk makan time sahur... boleh terangkattt selera ko.....
Tapi itulah kan...saya di sini, dia di sana. Memang dialah yg rajin bangun sahur utk memasak. Saya siapkan bahan2nya semua dalam fridge..memang dah tradisi pun.. bawang, cili mesin semua saya dah prepare.. dia tinggal nak masakkan aje. Bukan apa, senang skit kalo dia masak ikut selera dia. saya ni telan aje....lgpun kalo bersahur saya ni bukan jenis pemakan..lainlah kalo time bebuka..memang saya jenis pemakan, dia pulak idak.. Betullah, suami saya ni bukan jenis pemakan di waktu bebuka. kalo bebuka bg dia mknn yg dia suka aje, mcm laksa...haa..itu jelah yg dia telan. kalo tak pun dia mkn kuih muih je... Melainkan kalo dia bebuka di rumah mak saya. memang mcm wajib mkn katanya..sebab saya dan adik beradik memang jenis pemakan di waktu bebuka..hahahah...
Erm....nak balik plak rasanya. Takpe..sabar, sabar.... Tak lama lagi abah balik juge sini. Muahhh
| Teringat kat dia la ni..mkn apa la dia sesorang kat rumah tu.. |
Tapi itulah kan...saya di sini, dia di sana. Memang dialah yg rajin bangun sahur utk memasak. Saya siapkan bahan2nya semua dalam fridge..memang dah tradisi pun.. bawang, cili mesin semua saya dah prepare.. dia tinggal nak masakkan aje. Bukan apa, senang skit kalo dia masak ikut selera dia. saya ni telan aje....lgpun kalo bersahur saya ni bukan jenis pemakan..lainlah kalo time bebuka..memang saya jenis pemakan, dia pulak idak.. Betullah, suami saya ni bukan jenis pemakan di waktu bebuka. kalo bebuka bg dia mknn yg dia suka aje, mcm laksa...haa..itu jelah yg dia telan. kalo tak pun dia mkn kuih muih je... Melainkan kalo dia bebuka di rumah mak saya. memang mcm wajib mkn katanya..sebab saya dan adik beradik memang jenis pemakan di waktu bebuka..hahahah...
| tengok...kat famili sini memang meriah dgn makanan..tapi suamiku makan apa la ye... |
August 12, 2010
konvo ucu - part 2
selepas gmbr anak2 dlm konvo ucu part 1... skang sambung plak suasana konvo part 2..
meriahnya bukan main..yg peliknya kenapa siap ada mcm bergeng2..berpuak2...tp dr kaum yg sama ... mgkin sebab persatuan ke apa ke tah la... siap ada lagu masing2..nak sambut graduan masing2.... yg kaum saya ni idak pulak bersemangat waja sebegitu rupa...mungkin sudah memadai dgn ucapan ALHAMDULILLAH.... syukur kepada Allah swt....
Adik saya aka ucu amik koz berkaitan ekologi... so mgkin ada terlibat dgn biologikal la...tak reti plak.. ermmm tgk aje la dia dpt ijazah... semangat waja tu... so ucu, cepatlah cari keje, blh wat open table plak utk kita2 sekeluarga....
okey la...tu je dlu..nk smbg sbb ada lg yg part 3
meriahnya bukan main..yg peliknya kenapa siap ada mcm bergeng2..berpuak2...tp dr kaum yg sama ... mgkin sebab persatuan ke apa ke tah la... siap ada lagu masing2..nak sambut graduan masing2.... yg kaum saya ni idak pulak bersemangat waja sebegitu rupa...mungkin sudah memadai dgn ucapan ALHAMDULILLAH.... syukur kepada Allah swt....
Adik saya aka ucu amik koz berkaitan ekologi... so mgkin ada terlibat dgn biologikal la...tak reti plak.. ermmm tgk aje la dia dpt ijazah... semangat waja tu... so ucu, cepatlah cari keje, blh wat open table plak utk kita2 sekeluarga....
| suasana yg makin dipenuhi kaum kerabat para graduan...siap ada sepanduk lg tu... |
| itu dia ucunya...salam2...abg wan byk sponsor awak tu...hehe |
| tgh nk bersalam dgn saya la ni..sibuk nak amik gmbr lg...hulur je la tangan... |
| adik saya yg hitam manis lg menawan kalbu...ecehhhh...cepat2 cari keje ye... |
| bersama mak dan babah...yg pentingnya nk nampakkan UM kat belakang tu... |
| keluarga yg dtg meraikan hari ucu... tiada dlm gmbr, yop dan wan... |
| kawan dari kecik smpi la skg ni...setia betul.... |
August 11, 2010
rezeki datang....yeaaa..
Alhamdulillah....rezeki datang awal pagi td.. Agaknya Allah mendengar apa yg saya bincangkan dgn mr suami... pasal apa lg kalo bukan pasal duit kannn... saya ni baru nk tlg2 bukakan kedai abg. stay kat kuala kangsar rumah mak. so abah pun tinggal sesorang.. dah la skang ni 100% duit gaji mr suami yg byr segala mcm mak nenek yg berhutang...haa...ambik ko...tak payah nak malu2 ckp utang...mmg berhutang pun nak mbeli brg keperluan dan...kehendak...duit keta, duit rumah, duit makan pakai anak2...ni pulak nk buat bisnes haruslah nak kena cari modal lain... smlm bincang2 dgn mr suami, tak payah la dia blk minggu ni...owwhhhh rindulah anak2 kat abahnya.....ehmmmm saya pun of koz la rindu kat suami saya..tak salah tak haram pun....huhuhuu...dah la bebuka posa sesorang...
tapi nak diturunkan rezeki...mr suami dapat voucer parkson dr Perodua.... Alhamdulillah...di saat2 ketidakcukupan duit...blh la topup utk beli barangan anak2 nak beraya nnt...syukur ya Allah....bila mr suami bgtau dpt voucer ni menitik air mata saya tau...Allah maha adil....dah 2 thn saya tak bergaji tp tetap dipermudahkan urusan demi anak2 tersayang... inilah namanya rezeki anak2....
terima kasih perodua.. terima kasih parkson ...... $$$$$$$ dah mula planning nk beli apa2 utk anak2.... haruslah dlukan anak2 kan...si kak yong tu dok sebut2 baju kiko je ulang2...sbb suka tgk budak2 posing dlm fesyenita baby kiko tu...joommm
| anak2 adalah penyeri keluarga..rezeki bertambah dgn adanya anak2...Alhamdulillah.. |
terima kasih perodua.. terima kasih parkson ...... $$$$$$$ dah mula planning nk beli apa2 utk anak2.... haruslah dlukan anak2 kan...si kak yong tu dok sebut2 baju kiko je ulang2...sbb suka tgk budak2 posing dlm fesyenita baby kiko tu...joommm
June 20, 2010
sangat penat....
kesian ibu tgk anak2 ibu dua orang ni...berjalan2 sampai kepenatan...huhuhu... hari selasa sampai rabu dari kuala kangsar ke kota bharu ke besut ke pengkalan kubor ke rantau panjang ke kuala kangsar semula.... pastu hari sabtu sampai ahad dari kuala kangsar ke bagan datoh ke lumut dan back to kuala kangsar... ermmm dah la jalan mcm ular kena palu...ibu siap rasa loya luga...mcm org peknen pun ada...pening sampai tak lalu nk bukak mata dlm keta...sampai minta abah belikan asam halia untuk ilangkan pening dan loya tu... huhuhuu...
niat di hati nak upload gmbr dlm belog...tp kelembapan brukben ni memang tak blh nk di sangkal lagi...terutama kalo hari ahad gini....ermmm...
tido lagi baikkkkkkk
kepenatan terserlah....
niat di hati nak upload gmbr dlm belog...tp kelembapan brukben ni memang tak blh nk di sangkal lagi...terutama kalo hari ahad gini....ermmm...
tido lagi baikkkkkkk
January 5, 2010
Ibu semakin busy dgn keja sekolah
Minggu ni agak azab jugak laa... sbb nk siapkan keja2 skolah ibu yg tertangguh...huhuhu..nak kata tertangguh tu tak jugak...ada la jugak cari info2 yg berkaitan tp bab nk mengarang tu, lahaiiii... lomah skit...need time to eloborate the idea... well, insya Allah try to finish within this week. kalo tak siap jugak, lg payah..sbb next week ibu akan bersama good girls ibu... Opah and atuk insya Allah akan bercuti-cuti Malaysia di Kota Kinabalu on 18th January... bestnya...
actually plan cuti opah n atuk ni dah lama. masa ibu dlm pantangkan adik. waktu tu kononnya tak dpt Kpli or dpli...nak2 pulak time tu free ticket air asia tgh berlangsung...tak nak la lepaskan peluang kan... so this time opah and atuk pegi bersama tok cik dan pah cik aje...selama 6 hari 5 mlm...lama tuh... adoi...bestnya.
pak lang dah siap booking kan hotel untuk diorg.. apetah namanya..lupa dah.. ni gara2 register iTune card tu lah.. dpt free hotel for 4D3N ke mana2 sahaja...tp maybe diorg dok kat KK dlm 2,3 hr je..pastu g kat Labuan plak. Kat sana ada sepupu sepapat opah tunggu kat sana dah...hurmm.. kalo ke Leeds and Manchester Uni. pun dah lepas...ini baru kat Sabah yg rata2 blh bercakap BM...hehehe...
anak2 dara ibu akan stay bersama ibu la kan..takkan nk itut plak...walopon mcm dh nmpk byg...si kak yong mungkin akan meraung2 nak itut kalo dah g kat KLIA tu nnt...hurmmm...takpe..dok ngn ibu sure lg best kan.. leh la ibu masak mcm2 nnt...so ibu akan berulang alik dr Beruntung - Tg Malim la nnt for that week...abah pun dah nak apply cuti...hopefully dpt la...sbb awal2 thn ni mcm payah la skit...takpe... dapat la cuti tu...
k la..nk solat dlu..pastu smbung wat keje ibu.. ni selingan semata-mata sementara tunggu org dlm toilet... hahaha...tu pun mau cerita kaaaa....
actually plan cuti opah n atuk ni dah lama. masa ibu dlm pantangkan adik. waktu tu kononnya tak dpt Kpli or dpli...nak2 pulak time tu free ticket air asia tgh berlangsung...tak nak la lepaskan peluang kan... so this time opah and atuk pegi bersama tok cik dan pah cik aje...selama 6 hari 5 mlm...lama tuh... adoi...bestnya.
pak lang dah siap booking kan hotel untuk diorg.. apetah namanya..lupa dah.. ni gara2 register iTune card tu lah.. dpt free hotel for 4D3N ke mana2 sahaja...tp maybe diorg dok kat KK dlm 2,3 hr je..pastu g kat Labuan plak. Kat sana ada sepupu sepapat opah tunggu kat sana dah...hurmm.. kalo ke Leeds and Manchester Uni. pun dah lepas...ini baru kat Sabah yg rata2 blh bercakap BM...hehehe...
anak2 dara ibu akan stay bersama ibu la kan..takkan nk itut plak...walopon mcm dh nmpk byg...si kak yong mungkin akan meraung2 nak itut kalo dah g kat KLIA tu nnt...hurmmm...takpe..dok ngn ibu sure lg best kan.. leh la ibu masak mcm2 nnt...so ibu akan berulang alik dr Beruntung - Tg Malim la nnt for that week...abah pun dah nak apply cuti...hopefully dpt la...sbb awal2 thn ni mcm payah la skit...takpe... dapat la cuti tu...
k la..nk solat dlu..pastu smbung wat keje ibu.. ni selingan semata-mata sementara tunggu org dlm toilet... hahaha...tu pun mau cerita kaaaa....
Labels:
belajar,
My Family,
Saja utk suke2
December 22, 2009
citer minggu lepas dan minggu ni
hai...dah lama tak bersiaran dlm blog ni. almaklum la, kerap balik kampung sejak 2 menjak ni... kelas sokmo dikanselkan. mgu lepas ibu tumpang hosmet ibu blk ke kampung. maleh nk drive sorg. tp sekejap aje duduk di kampung sebab esoknya ikut opah dan atuk g kl.. kebetulan opah dan atuk nk pi minang sepupu..dan dalam masa yg sama.... huhuhu..abah dikatakan dpt sakit gout pulak.
jadi ibu pun bawak la anak2 ibu balik ke b. beruntung...risau jugak keadaan abah..mesti tak leh nk berjalan. lgpun ni first time abah kena gout.. so kena berhati2 lepas ni. seronoknya dapat pulang ke rumah bersama anak2.. Insyirah pun terasa hepy bila masuk rumah..terus duduk kat kusi dia...rindu sgt kat meja dia... dok nk tulis je kejenya.. adik plak lg suka sebab byk tmpt dia blh berpaut..almaklumla...pusing sini, sofa...pusing sana pun sofa...dah suka nk berdiri je kejenya... tak duduk lg tu..tp dh leh bangun berpaut sendirian berhad dah.. advance anak2 ibu ni. tak sempat ibu nk snap gmbr..sebab risau dia jatuh..so ibu standby kat belakang adik je la..
tp anak2 ibu terpaksa ikut opah dan atuk balik semula ke kuala the next day...huhuhu...berpisah seketika dgn anak2 cayang ibu...insya Allah..pagi esok ibu blk ye... hehehe..tak mo bgtau opah ibu nk blk...leh wat suprise... sebab takde kelas dah esok. yeaaaahhh
erhmmm...keadaan abah dah semakin baik. alhamdulillah bila amik ujian asid urik, dah menurun...walaupun skit.. bengkak di kaki pun dah semakin surut...tp berjalan still dah macam ... huhuhu..kesian ibu nak sebut pun tak sampai hati.. itu pun abah kuatkan semangat ibu utk pegi ke kelas...keadaannya dah sihat katanya.. mudah2an...ibu berdoa abah dikurniakan kesihatan yang baik...
pasal apa lagi yer...ooo ya..esok seperti diawal td..ibu nk balik ke kampung kuala...dah takde kelas ptg ni. tp ibu ingat nk buat assignment skit sbb mgu dpn hari isnin ibu insya Allah ada presentation.. so nk prepare awal... tp dr td blk kelas kol 12..smpi skg kol 1 lebih...tak start2 lagi assignment ibu ni.. huhuhu...sunyi plak rumah ni sume orang ada kelas...ibu je dh byk kansel kelas...
sebut pasal kelas plak, tadi dpt berita tak best.. sorang lecturer yang paling disukai semester ni akan berhijrah ke Holland...huhu...sedey la..sebab dia lah paling best dan sporting..paling jujur, berterus terang...berilmu tinggi....byk pengalaman...tp sayangnya tak lama pengajian ibu dgn dia... takpe la..ibu doakan semoga dia berjaya dalam kehidupannya yg penuh berlliku2... dan semoga dia bertemu 'permata' di sana...amin...
ibu nk masakkan bingka ubi kesukaannya...tp tak pandai..huhuhu...nk order dan bg kat dia sebelum dia berangkat nnt...dia teringin sgt...kalo blh nk mkn 2 loyang utk dia sorang..
alamak...opah baru call nk dtg kl plak...habis rosak prgm ibu nk wat suprise blk esok...isk..tak jadi la mcm ni.. ptg ni jugak nk chow blk beruntung...oklah...nk prepare something...bubui....
jadi ibu pun bawak la anak2 ibu balik ke b. beruntung...risau jugak keadaan abah..mesti tak leh nk berjalan. lgpun ni first time abah kena gout.. so kena berhati2 lepas ni. seronoknya dapat pulang ke rumah bersama anak2.. Insyirah pun terasa hepy bila masuk rumah..terus duduk kat kusi dia...rindu sgt kat meja dia... dok nk tulis je kejenya.. adik plak lg suka sebab byk tmpt dia blh berpaut..almaklumla...pusing sini, sofa...pusing sana pun sofa...dah suka nk berdiri je kejenya... tak duduk lg tu..tp dh leh bangun berpaut sendirian berhad dah.. advance anak2 ibu ni. tak sempat ibu nk snap gmbr..sebab risau dia jatuh..so ibu standby kat belakang adik je la..
tp anak2 ibu terpaksa ikut opah dan atuk balik semula ke kuala the next day...huhuhu...berpisah seketika dgn anak2 cayang ibu...insya Allah..pagi esok ibu blk ye... hehehe..tak mo bgtau opah ibu nk blk...leh wat suprise... sebab takde kelas dah esok. yeaaaahhh
erhmmm...keadaan abah dah semakin baik. alhamdulillah bila amik ujian asid urik, dah menurun...walaupun skit.. bengkak di kaki pun dah semakin surut...tp berjalan still dah macam ... huhuhu..kesian ibu nak sebut pun tak sampai hati.. itu pun abah kuatkan semangat ibu utk pegi ke kelas...keadaannya dah sihat katanya.. mudah2an...ibu berdoa abah dikurniakan kesihatan yang baik...
pasal apa lagi yer...ooo ya..esok seperti diawal td..ibu nk balik ke kampung kuala...dah takde kelas ptg ni. tp ibu ingat nk buat assignment skit sbb mgu dpn hari isnin ibu insya Allah ada presentation.. so nk prepare awal... tp dr td blk kelas kol 12..smpi skg kol 1 lebih...tak start2 lagi assignment ibu ni.. huhuhu...sunyi plak rumah ni sume orang ada kelas...ibu je dh byk kansel kelas...
sebut pasal kelas plak, tadi dpt berita tak best.. sorang lecturer yang paling disukai semester ni akan berhijrah ke Holland...huhu...sedey la..sebab dia lah paling best dan sporting..paling jujur, berterus terang...berilmu tinggi....byk pengalaman...tp sayangnya tak lama pengajian ibu dgn dia... takpe la..ibu doakan semoga dia berjaya dalam kehidupannya yg penuh berlliku2... dan semoga dia bertemu 'permata' di sana...amin...
ibu nk masakkan bingka ubi kesukaannya...tp tak pandai..huhuhu...nk order dan bg kat dia sebelum dia berangkat nnt...dia teringin sgt...kalo blh nk mkn 2 loyang utk dia sorang..
alamak...opah baru call nk dtg kl plak...habis rosak prgm ibu nk wat suprise blk esok...isk..tak jadi la mcm ni.. ptg ni jugak nk chow blk beruntung...oklah...nk prepare something...bubui....
December 14, 2009
Penat
Alhamdulillah..majlis menyambut menantu selesai.. ibu penat sgt tp gumbira sebab dpt bersama2 keluarga tersayang meraikan kedatangan seorang ahli keluarga baru dlm keluarga kita.. semoga perkahwinan pak ude dan mak ude bahagia ke akhir hayat dan dikurniakan anak2 yg comey.... bertambah lg waris Isa Hashim dan Aini Alias

ni adegan di sebalik tabir...ibu suka gmbr ni...insyirah ceria sgt.. eh..tp pagi2 tu dia asyik nk berdukung jer..ni pun nk berdukung jer..suka la tu ibu abah ada nk melayan dia.. mujur adik sporting...tido jer dia.. tak kisah apa yang berlaku dah...
December 6, 2009
Majlis Perkahwinan Pak Wan aka Pak Ude
Alhamdulillah...majlis hari ini berjalan dgn jayanya...dan syukur sekali lagi...Insyirah tak demam teruk time kenduri hari ini, berbanding semalam yang tak lalu nk bercakap pun.. semalam, wan selamat nikah dgn buah hati pengarang jantungnya, Elly di Manjung, Perak. tetapi yang tak bestnya, kak yong demam... dan tak lalu langsung nk bergerak...asyik berdukung ajer la.. mujur la opah ada, blh la tlg pegangkan si adik...tapi kesian plak opah sebab tak dpt tgk majlis berinai pakwan tu...
selepas nikah, ada makan2 skit..pastu kitorang terus back to rumah tumpangan yang disediakan oleh ayah pengantin pompuan tu...ada 2 buah rumah, alhamdulillah..semua ok. pastu mlm ada majlis berinai. tapi time tu badan insyirah panas giler, sampaikan susu pun tak nak minum langsung...mmg tak berdaya langsung...lemah longlai.. abah tak sampai lg time tu..huhuhu...kesian ibu tgk. risau lagi teruk tgh2 mlm, ibu ajak pak yop temankan ibu g klinik. tp opah plak kata biar opah yg pegi..blh pegang si nayli tu sama... lg pun pak yop kan jadi cameraman...sure nk kena ada...opah dgn atuk la g bawak ke klinik... dah la time tu ujan very the lebat.. sampai tak nmpk jln...orang plak ramai kat klinik... kak yong sampai tetido kat klinik tu... sume org kesian kat dia...sehinggakan ada orang yang bermurah hati membenarkan kak yong dan ibu masuk dlm klinik dlu...turn lmbt lagi...huhuhu..dia tgk kak yong dah tersengguk2 kot...
pas majlis berinai, esoknya iaitu hari ini sabtu 5-12-09 ada majlis resepsi di dewan balai polis manjung. (ayahnya keje polis). pakwan siap naik buggy car lg..cantik, tp tak dpt tgk dia berarak sebab rombongan kitorg dah berada dlm dewan time tu.. sampai kat dewan baru nmpak pak wan dan aunti elli...cantik, sama putih, sama cantik...hihihi....aci ke puji adik sndr...bior la yer..sape lg nk puji kan... hahaha ... pakwan, tak de bg pape ke dah puji nih...
abis majlis resepsi, terus je ke teluk batik. maklong dah booking apartment 3 bilik utk stay semalam lg sebelum sumenya balik ke rumah masing2.. so, now...ada di sini untuk menghabiskan sisa2 cuti...di samping kononnya nk buat asaimen yg nk kena antar this monday....yakni lusa...huhuhu....kena siapkan lagi 1 page..insya Allah blh siap mlm ni..esok just nak edit...wat qc apa yg patut...
k la..sume dah tido..penat plak..nk tido gak la...esok pagi nk wat bbq lg kat pantai... pastu nnt kena berpisah semula dgn anak2. Khamis/Jumaat mgu dpn baru blk plak...utk resepsi di kuale plak.. oh ya..gmbr2 blom sedia diedit...tak leh nk upload....
selepas nikah, ada makan2 skit..pastu kitorang terus back to rumah tumpangan yang disediakan oleh ayah pengantin pompuan tu...ada 2 buah rumah, alhamdulillah..semua ok. pastu mlm ada majlis berinai. tapi time tu badan insyirah panas giler, sampaikan susu pun tak nak minum langsung...mmg tak berdaya langsung...lemah longlai.. abah tak sampai lg time tu..huhuhu...kesian ibu tgk. risau lagi teruk tgh2 mlm, ibu ajak pak yop temankan ibu g klinik. tp opah plak kata biar opah yg pegi..blh pegang si nayli tu sama... lg pun pak yop kan jadi cameraman...sure nk kena ada...opah dgn atuk la g bawak ke klinik... dah la time tu ujan very the lebat.. sampai tak nmpk jln...orang plak ramai kat klinik... kak yong sampai tetido kat klinik tu... sume org kesian kat dia...sehinggakan ada orang yang bermurah hati membenarkan kak yong dan ibu masuk dlm klinik dlu...turn lmbt lagi...huhuhu..dia tgk kak yong dah tersengguk2 kot...
pas majlis berinai, esoknya iaitu hari ini sabtu 5-12-09 ada majlis resepsi di dewan balai polis manjung. (ayahnya keje polis). pakwan siap naik buggy car lg..cantik, tp tak dpt tgk dia berarak sebab rombongan kitorg dah berada dlm dewan time tu.. sampai kat dewan baru nmpak pak wan dan aunti elli...cantik, sama putih, sama cantik...hihihi....aci ke puji adik sndr...bior la yer..sape lg nk puji kan... hahaha ... pakwan, tak de bg pape ke dah puji nih...
abis majlis resepsi, terus je ke teluk batik. maklong dah booking apartment 3 bilik utk stay semalam lg sebelum sumenya balik ke rumah masing2.. so, now...ada di sini untuk menghabiskan sisa2 cuti...di samping kononnya nk buat asaimen yg nk kena antar this monday....yakni lusa...huhuhu....kena siapkan lagi 1 page..insya Allah blh siap mlm ni..esok just nak edit...wat qc apa yg patut...
k la..sume dah tido..penat plak..nk tido gak la...esok pagi nk wat bbq lg kat pantai... pastu nnt kena berpisah semula dgn anak2. Khamis/Jumaat mgu dpn baru blk plak...utk resepsi di kuale plak.. oh ya..gmbr2 blom sedia diedit...tak leh nk upload....
December 3, 2009
Sibuk dengan persiapan kenduri kawin adik
Minggu lepas kelas banyak yang kansel, so ibu pun melepak la kat kampung dgn anak2 comey ibu tu. sambil2 tlg opah siap apa2 yg patut la kan...kenduri kawin pak ude aka pak wan akan berlangsung esok lusa di Manjung. kenduri kat umah kuale plak 12.12.2009... ehmmm....dah lama tak kenduri...excited plak....yelah..nak terima ahli keluarga baru kena la buat persiapan apa yg patut.
kebetulan plak umah yang pak yop beli (sebelah umah opah jer) dah blh masuk...so tlg la pindahkan barang la hape la....fenat gaks...layan kak yong lagi...tp hehehehe..utk keje2 berat tu....ibu gunakan la alasan sebaik mungkin (jg adik, jg kak yong) nak elak dr wat keje...hahahaha.....patut tak patut..... hihihihi....
so, hari ni masih di tg malim, tunggu si bongsu tu sampai...pastu terus chow balik kuale... smlm ada kelas...drive dr kuale kol 8, smpi ngam2 kol 9.45 am.... balik umah sewa, settlekan asaimen apa yg patut dlu... huaaaaaa...rasa tak caya je nk kena antar asaimen mgu depan ari ISNIN tu...bersamaan 7.12.2009 huhuhu...cuti tak hengat nk buat...amik ko...!
tak pe...berbaloi2 cuti ngn anak2 kan...abah pun cuti sama...dia pun puas dpt dok lama ngn anak2...dan b1n1 tersayangnya tu.... itu pun balik hari selasa, hari ni dah ingat nk balik lg....(ingat kat anak jer ke..)
k la...tak tau nk citer apa lg...
kebetulan plak umah yang pak yop beli (sebelah umah opah jer) dah blh masuk...so tlg la pindahkan barang la hape la....fenat gaks...layan kak yong lagi...tp hehehehe..utk keje2 berat tu....ibu gunakan la alasan sebaik mungkin (jg adik, jg kak yong) nak elak dr wat keje...hahahaha.....patut tak patut..... hihihihi....
so, hari ni masih di tg malim, tunggu si bongsu tu sampai...pastu terus chow balik kuale... smlm ada kelas...drive dr kuale kol 8, smpi ngam2 kol 9.45 am.... balik umah sewa, settlekan asaimen apa yg patut dlu... huaaaaaa...rasa tak caya je nk kena antar asaimen mgu depan ari ISNIN tu...bersamaan 7.12.2009 huhuhu...cuti tak hengat nk buat...amik ko...!
tak pe...berbaloi2 cuti ngn anak2 kan...abah pun cuti sama...dia pun puas dpt dok lama ngn anak2...dan b1n1 tersayangnya tu.... itu pun balik hari selasa, hari ni dah ingat nk balik lg....(ingat kat anak jer ke..)
k la...tak tau nk citer apa lg...
aksi adik yg asyik nk merangkak.... dh start merangkak umurnya 5 bln 3 mgu.. skg ni dh 6 bln 2 mgu...blh la dah merangkak ke depan dua tiga langkah...time ni adik demam...ruam di muka dan di badan.. kesian adik..
abaikan persepahan di belakang itu...umah kelam kabut sebab nk cat..
suka buat aksi akrobatik...angkat tangan dan lentik2kan badannya ke belakang...
umah pak yop yang dh dibuang pagar yg memisahkan umah opah dan umahnya... baru best kenduri kali ni...
see...dlm tak leh nk snap gmbr...bersepah lg...tunggu balik dr manjung upload lagi...skg dah cantik dah umahnya...
abah memang suka bawak kak yong mandi waterfall... tapi kesian kak yong tak leh lama2..sejuk...menggeletar.. alhamdulillah..cuaca pun elok jer..
abah mana la tah sayangkan anak...huhuhu...suka tgk abah layan kak yong..
Labels:
Adik,
My Baby Girl...,
My Family
November 2, 2009
Kembali di UPSI - utk sem 2
I'm back to Proton Ct... erm..sekali lagi berjauhan dgn anak2 ibu cayang n cumil itu...sesungguhnya kerinduan itu teramat perit utk diharungi....namun ibu harus tabahkan hati demi mencapai impian kita cayang2 ibu... huhuhu..
Jadual baru ibu nampaknya takde cuti hari Jumaat...tapi mujur la hari Isnin takde kelas pagi2 lg... at least kelas start kol 12 tghr...masih sempat nk drift in case kalo balik dr kuale..sempat lagi masuk kelas... dah la pak ude @ wan aka adik... nak kawin lagi sebulan jer... tak merasa la ibu nak amik cuti suke suki utk sibuk2kan diri buat persiapan kawinnya.. time nikah nanti pun tak tau la blh g ke idak..kalo sempat ok la...tp nmpk gayanya mcm tak sempat jer.. ape nak buat kan... takkan kita plak nk cuti. bukan keje pun..student lagi ni... huhuhu
takpe la..tgk je la mcm mane keadaannya nnt...
cuti baru ni bestnya dpt bersama anak2 cayang ibu tu.. jumaat malam mak n babah sampai membawa princesses ku yg comey itu... muahhmuaahhhh... sabtu terus gerak ke melaka...
Jadual baru ibu nampaknya takde cuti hari Jumaat...tapi mujur la hari Isnin takde kelas pagi2 lg... at least kelas start kol 12 tghr...masih sempat nk drift in case kalo balik dr kuale..sempat lagi masuk kelas... dah la pak ude @ wan aka adik... nak kawin lagi sebulan jer... tak merasa la ibu nak amik cuti suke suki utk sibuk2kan diri buat persiapan kawinnya.. time nikah nanti pun tak tau la blh g ke idak..kalo sempat ok la...tp nmpk gayanya mcm tak sempat jer.. ape nak buat kan... takkan kita plak nk cuti. bukan keje pun..student lagi ni... huhuhu
takpe la..tgk je la mcm mane keadaannya nnt...
cuti baru ni bestnya dpt bersama anak2 cayang ibu tu.. jumaat malam mak n babah sampai membawa princesses ku yg comey itu... muahhmuaahhhh... sabtu terus gerak ke melaka...
ops...gmbr berdua dulu..hehehe...
abah baru nak bagi kak yong makan..ibu dah ajak bergambar...hahaha...
inilah chalet kitorang.. amik 3 bilik terus.. famili kakak pun follow gak
ops...ibu bersama si comey adik...kakyong sibuk dgn abahnya
dengan keterujaannya nak terojon laut...tp takut plak deh....auuww..seksinya
si adik comey jugak ingin keseksian mcm kak yong.. cian pipi adik merah kena panas kan..
time for bye2 pengkalan balak...pasni dtg lg ...
kak yong membiarkan angin meniup rambutnya yg ikal itu..hahaha..iklan rambut plak dehh
Labels:
My Baby Girl...,
My Family
October 14, 2009
Nak exam..tapi rindu famili
Minggu depan ibu dah start exam utk sem ni. Preparation toksah kata la.... mesti la belum cukup 100% lg kan.. huhuhu...tapi sebok plan nak cuti sana sini...hahaha... kali ni exam tekad nk dapatkan pointer 3.7 ke atas...Insya Allah...mudah2an Allah permudahkan urusan...
Disebabkan nak peksa, minggu ni ibu berkorban utk tidak pulang ke kampung.. Ye lah..nak konsentrate baca buku la konon...mgkin juga tak balik bkt. beruntung.. fenat la...mcm2 kena buat kalo blk sana pastu buku tak terbaca.. dengan gangguan prgram tv lagi...nak kemas rumah lagi...hehehe..mgu ni jugak disebabkan ibu tak balik, abah nak ngecat rumah...hehehe..tak tau la jd ke idak. tp kebiasaannya kalo takde org di rumah, abah mmg suka godek2 rumah tu.. siap ubah perabot sana sini lg... takpe la..biar la abah buat keje.. ibu balik rumah nnt, kalo Eric Leong tak leh cari rumah ibu utk buat 'SUPRISE!'...abah la akan SURPRISE..!!! kan ibu.. hehehe tp tak aci laa..ibu dah tau kan...
takpe la apa2 je la ye abah...
makan2 kat johnny dgn paklang..dia teringin beno nk mkn kat sana sblm raya lagi..tapi asyik tak bpeluang jer.. kali ni, haa...sedap gak tomyam ni..mmg superb laa
Disebabkan nak peksa, minggu ni ibu berkorban utk tidak pulang ke kampung.. Ye lah..nak konsentrate baca buku la konon...mgkin juga tak balik bkt. beruntung.. fenat la...mcm2 kena buat kalo blk sana pastu buku tak terbaca.. dengan gangguan prgram tv lagi...nak kemas rumah lagi...hehehe..mgu ni jugak disebabkan ibu tak balik, abah nak ngecat rumah...hehehe..tak tau la jd ke idak. tp kebiasaannya kalo takde org di rumah, abah mmg suka godek2 rumah tu.. siap ubah perabot sana sini lg... takpe la..biar la abah buat keje.. ibu balik rumah nnt, kalo Eric Leong tak leh cari rumah ibu utk buat 'SUPRISE!'...abah la akan SURPRISE..!!! kan ibu.. hehehe tp tak aci laa..ibu dah tau kan...
takpe la apa2 je la ye abah...
tgk anak beranak ni makan..selera betul...suka la insyirah tu makan sup.. mmg feveret dia pun
dok tercengan tgk paklang mkn guna chopstik ka...hahaha
ops..pasangan dua sejoli...hehe..sehati semerah
sefamili...tp nayli tak larat nk pandang kamera...boring nak tido dah tu..
ini plak posing kak yong g ikut opah dan paklang g kenduri kat Baling. jauh sangat..ibu dok umah jaga adik je laa..baju ni sama je sbb kuar dgn paklang...kena pakai baju yg dia belikan..haa..aci tak..!!?
Labels:
My Family,
Saja utk suke2
September 28, 2009
Suasana hari raya
raya kedua pegi kenduri..tak sempat dh nk bgambar dgn famili. ni pun gmbar kutip2 masa open house umah kak normah jer laa, dia wat ayam bakar, memang sedappppp..
gigih membakar ayam
yg tulah tokeh ayam bakar tu..kak norma...mmg sedap betul sampai tak sempat nk snap gmbar ayam bakar
ibu seperti biasa, busy dengan adeq...si kakyong plak sibuk main kucing dgn sepupu2nya..
gigihnya seorang abah membakar keringat utk anak isteri tersayang...hahahah
sedap jer berendoi kak yong ni yer...
ibu bersantai dalam buai yg lebih besar...abah tgh berasap...hahaha
jalan2 di pantai bukit keluang...suka dtg kat sini...tp kak yong bad mood..(pampers dh penuh)
bermain di gigi air...tp takut basah baju raya yah....
Subscribe to:
Posts (Atom)






