November 25, 2010

Hari terakhir di sekolah utk sesi 2010...

Pengetua dah bagi kebenaran utk tidak perlu dtg ke sekolah setiap hari. Minggu ni kami bertiga (guru baru) dtg utk habiskan kerja, minggu seterusnya tak perlu dtg lagi. Cuma ada hari yg saya menggantikan cikgu2 lain utk jaga peksa je lah kena dtg. okeylah tu, tak la saya boring sgt nnt.
image from pakcik gugel...

sebenarnya kami kena dtg sebab menjalani orientasi selama 3 bulan. Mana yang bernasib baik, tak perlu dtg sekolah dah... buat je report kat rumah. mana yang kurang bernasib baik kenalah dtg ke sekolah bila diperlukan. mana yang tak bernasib baik kena dtg sekolah sepanjang cuti sekolah...huhuhu.. saya ni dikategorikan sebagai kurang bernasib baik tapi idak jugak kata kurang bernasib baik sebab, selain buat report, saya sempat juga mereport ke blog, fb...hahahaha...guru2 lain pun cam gitu jugak... lagipun masa cuti kita dibayar gaji, jadi tak salah la kalau kita pegi ke sekolah bila diperlukan....

makanya minggu depan saya dah tak perlu nak dtg ke sekolah lagi... siapkan aje report di rumah. kalau ada perkara lain yg perlu ditanya baru dtg ke  sekolah. setakat ni saya dah abiskan soalan2 yg perlu ditanya. Hari selasa lepas kami bertiga berjumpa dgn pengetua. Alhamdulillah, setakat ini dia tak banyak cerewet. kita buat keje kita, dia pun tak mengomel bukan2... yg penting buat keje kita... itulah pesanan yg dia tekankan setiap kali perjumpaan. lagi satu dia selalu ingatkan, jgn dengar cakap2 org melainkan yg benar dan penting shj.. maksudnya ada segelintir kat sini yg mcm lalat la tu... bunyi sini, bunyi sana...bising je lebih tp tak de makna pun.. hahhahaa.. ada jugak cikgu cam gitu ye.. maka, dgrlah kata2 pengetua itu......

pasni bolehlah bercuti2 Malaysia...bersama family....huraayyyyy
sekian...

No comments:

Related Posts with Thumbnails